صرافی هایی که حرفه ای کلاهبرداری می کنند!

آشنایی با کوئینزلند، رویدادها و دانستنی ها

این مطلب رو برای کلیه افرادی که میخوان حواله بانکی به خارج کشور بفرستن می نویسم. لطفا حواستون رو جمع کنین و به دیگران هم بگویید.

اولا حتما زمانی که میخواهید بصورت حواله بانکی (اصطلاحا حواله سفید) پولی رو به کشوری مثل کانادا یا استرالیا بفرستین، حتما و حتما از صرافی هایی استفاده کنین که اولا در کشور مقصد ثبت شده باشن و ملزم به رعایت قوانین ضد پولشویی شده باشن. مثلا در استرالیا باید تحت نظارت Austrac  باشه و از صرافی بخواین لینک ثبت شده رو برای شما بفرسته. ثانیا حتما

صرافی در ایران هم ثبت شده باشه چون امکان پیگیری دو طرفه داشته باشین. از سایت بانک مرکزی چک کنین که صرافی مورد نظر در آخرین لیست صرافی های مجاز وجود داشته باشه و همچنین با کانون صرافان چک کنین که عضو کانون هم باشه. همه اینها برای محکم کاری هست و ناشی از تجربیاتی که تعدادی از دوستان داشتن و متضرر شدند.

به هیچ وجه برای حواله بانکی با صرافیهایی که در کشور مقصد ثبت نشدند کار نکنید چون احتمال ایجاد مشکل برای حسابتون وقتی مبلغ بالای 20 هزار دلار در سال باشه وجود داره. متاسفانه تبعه کشورهایی مثل ایران که در مبارزه با پولشویی در دنیا جایگاه خوبی ندارن، بیشتر تحت نظارت بانکی هستن.

برخی صرافی ها در ایران مانند صرافی ج ج به مدیریت آقای میم الف واقع در برج اسکان که اتفاقا خیلی هم قدیمی هست و همیشه هم شلوغه، شگردهایی دارن که اگر خوش شانس باشین نهایتا بعد از هفته ها و یا ماهها حوالتون انجام میشه و اگر هم بد شانس باشین نهایتا بعد از هفته ها با درصدی ضرر باید متشکرشون هم باشین که اصل پولتون رو نخوردن.

اما شگردهاشون: اولا این دست از صرافی ها به لطف بانک مرکزی به علت شکایتهای متعدد مجوزش صرافیشون تمدید نشده و خیلی ترسی از عدم تمدیدش ندارند. گرچه بانک مرکزی باید جوابگو باشه که چرا اجازه ادامه فعالیت به این صرافی ها تحت نام "تحت نظارت بانک مرکزی" داده میشه در حالی که یه دستفروش بغل خیابون رو سریع جمع میکنن!!؟؟

دوما در فاکتور خرید شما عنوان میکنند که بین مثلا یک روز تا 30 روز ممکن است حواله طول بکشد و اگر اشتباهی هم صورت بگیرد ممکن است یک ماه دیگر هم اضافه شود و ......... گرچه شفاها به شما میگن که مثلا یه هفته بیشتر طول نمیشکه اما در فاکتور قید میکنن که توافقات شفاهی معتبر نیست و .............

سوما بسته به میزان سماجت شما هر بار شما را دنبال نخود سیاه جدید میفرستن: یه بار میگن پول توی کشور مقصده، یه بار میگن به دلیل ... نمیشد بفرستیم الان از ترکیه میخوایم واریز کنیم، یه بار میگن مدارک اقامتی افراد رو بدین، یه بار میگن یه نامه بیارین که ...، یه بار میکن همون نامه رو ببرین توی شکور مقصد گواهی امضا بشه و آخر کار هم که یکی میخواد واریز کنه حسابش بلوکه میشه و...... البته هر کدوم از این "یه بار" ها یه هفته بیشتر طول نمیکشه!!

در نهایت بعد 2 ماه که حسابی با پول شما خرید و فروش کردن، اگر شانس آورده باشین و قیمت ارز پایینتر اومده باشه براتون به نرخ زمان فروش حواله میکنن تا سود مضاعف ببرن و اگه هم بد شانس باشین با هزار تا بهانه ای که میارن، از ترس راضی میشین که اصل پول رو بگیرین و حاجی حاجی مکه. بانک مرکزی هم که چون شما اصل پول رو میگیرین و مجوزش صرافی تمدید نشده عملا کار خاصی نمیکنه و منتظر میشه تا شکایت بعدی بیاد.

یا جمشید بسم الله!

خلاصه حسابی حواستون باشه که صرافی های سابقا مجوزدار و اکنون سابقه دار در کمین شما هستن و اتفاقا قیمت بهتری هم نسبت به سایر رقبا میدن تا شما رو تشویق کنن که توی تور بیفتین! اما غافلند که شما این مطلب رو خوندین و اصلا از حوالی برج اسکان میرداماد که صرافی جام جم اونجاست هم رد نخواهید شد. 

به عنوان نمونه این لینک که در سال 2018 چند تا کامنت (شاکی) جدید بهش اضافه شده و از سال 2014 شروع شده رو میتونین ببینین و کلمه جام جم رو داخلش سرچ کنین:

http://www.applyabroad.org/forum/showthread.php?56277-%D8%AD%D9%88%D8%A7%D9%84%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%BE%D9%88%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%82-%D8%B5%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C-%DB%8C%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9/page25

به زودی یه پست در مورد انواع حواله های رنگی میزارم. حواله سفید، حواله سیاه، حواله بنفش و حواله  خاکستری راه راه!


نظرات مخاطبان (0)

هنوز هیچ نظری درباره این مطلب داده نشده است.

نظر شما چیست؟

نظرا خود را به عنوان کاربر مهمان درج کنید.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location

تازه ترین ها