رانندگی در بریزبین

آشنایی با کوئینزلند، رویدادها و دانستنی ها

بریزبین از لحاظ خیابون بندی و شهرسازی بیشتر شبیه یک روستاست که ظاهر شهری پیدا کرده و خیابونها خیلی وقتها آدم رو یاد کوچه باغهای شهرهای کوچیک میندازه!!

عرض خیابونها به نسبت ایران کمتره و تقریبا هیچ کجای شهر امکان نداره که بیشتر از 200 متر رو در یک کد ارتفاعی و یا بصورت مستقیم رانندگی کنیم!

یعنی دائما یا در حال چپ و راست رفتن هستی و یا بالا و پایین رفتن. خیلی باحاله دقیقا مثل پلی استیشن هست و مسابقه ماشین سواری!
ملبورن و آدلاید شنیدم که خیلی از این نظر بهترن اما بریزبین و سیدنی این مشکل کوچولو! رو دارن.

سرعت ماشینها هم داخل شهر به نسبت ایران بالاتره و بالطبع خطرناک تره چون کسی انتظار نداره که شما مثل ایران رانندگی کنین. حداکثر سرعت داخل شهر 60 تاست که اکثرا تا 65 یا 70 رو میرن و داخل اتوبانهای محدوده شهر به حداکثر 80 میرسه.

میزان کشته ها ناشی از تصادفات در استرالیا بسور سالانه حدود 1400 نفره که تقریبا یک شانزدهم ایران هست و اگر نسبت یه به چهار رو بابت نسبت جمعیت ایران به استرالیا ازش کم کنیم یعنی حدودا سرانه کشته های تصادفات در استرالیا یک چهارم ایران میشه. سیستم نظارتی قوی، زیرساخت جاده ای و خط کشی قوی و مناسب (جاده و خط کشی و تابلوها با آدم حرف میزنه)، ماشین های بروز و استاندارد و گواهینامه گرفتن اصولی و طولانی تر و مشکل تر، 4 عاملی هستند که تصادفات رو در استرالیا خیلی کمتر از ایران میکنن.

در پست بعدی در خصوص گواهینامه گرفتن بیشتر خواهم گفت. (البته خودم الان 4 باره رد شدم! نامردا با خودشون نمیگن بابا ما که جوون 20 ساله نیستیم که لرنر بگیریم و ... ....!!


نظرات مخاطبان (0)

هنوز هیچ نظری درباره این مطلب داده نشده است.

نظر شما چیست؟

نظرا خود را به عنوان کاربر مهمان درج کنید.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location

تازه ترین ها