آمبولانس

آشنایی با کوئینزلند، رویدادها و دانستنی ها

در صورت وقوع هر نوع حادثه ای از جمله تصادف، آتش سوزی و .....در کویینزلند با شماره سه صفر (000) تماس بگیرین.
اگر سه صفر رو نتونستید بگیرین، 112 رو هم امتحان کنین چون بعضا خط دهی بهتری میتونه داشته باشه. بعد از تماس از شما پرسیده میشه که آمبولانس نیاز دارین، آتش نشانی رو میخواین و یا پلیس رو. اگر بگین که آمبولانس میخواین این سوالات ازتون پرسیده میشه

موقعیت دقیقتون کجاست؟شماره تماستون؟اسمتون؟چه اتفاقی افتاده؟تعداد مصدومین احتمالی؟شرایط مصدومین؟

بعدش اپراتور در مورد کمکهای اولیه که باید به مصدوم بدین راهنمایی میکنه که باید سعی کنین اونا رو انجام بدین و تا ازتون نخواسته که قطع کنین تماس رو، نباید قطع کنین.
پس بهتره موقعیت ها و مکانهایی که تازه میریم و خلوت تر هست رو دقیقا بدوینم کجاست و از خودمون بپرسیم اگر اتفاقی الان افتاد، آیا میتوینم سریع موقعیت رو گزارش بدیم؟ و همینطور با لغات انگلیسی مربوط به شرح حوادث آشنا باشیم. البته دونستن کمکهای اولیه هم خیلی میتونه مفید باشه و شاید گذروندن یه دوره یک روزه بد نباشه که هم ادبیاتش آشنا بشیم و هم با مدیریت سانحه و نجات مصدومان. معمولا موسساتی که دوره کمکهای اولیه برگزار میکن، اولش یه سری مطلب رو آنلاین بهتون دسترسی میدن تا مطالعه کنین و بعدش یه دوره چند ساعته هم میزارن تا بطور عملی آشنا بشید.
راستی یه نکته در خصوص هزینه آمبولانس در کویینزلند، همونطور که میدونین در همه ایالتهای استرالیا افراد بایستی بابت آمبولانس هزینه ای رو به صورت سالانه و یا دوره ای پرداخت کنن و خدماتش رو بخرن. در کویینزلند این هزینه روی قبض برق شما لحاظ میشه و بطور میانگین برای هر خانوار کمتر از 100 دلار در سال هزینه آمبولانس در میاد. این عدد در سایر ایالتها بین 50 تا 150 درصد میتونه گرونتر باشه و روی قبض نمیاد و شما باید سرویس آمبولانس رو بخرید (مثلا در قالب بیمه خصوصی) و از این نظر کویینزلند ارزونتر محسوب میشه.


نظرات مخاطبان (0)

هنوز هیچ نظری درباره این مطلب داده نشده است.

نظر شما چیست؟

نظرا خود را به عنوان کاربر مهمان درج کنید.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location

تازه ترین ها